Блог

Як продати неліквідну квартиру: поради ріелторів

01 Липня 2021, 19:49 20

Іноді на ринку нерухомості зустрічаються об'єкти, за які навіть найдосвідченіші ріелтори беруться неохоче. Часто їх називають «неліквідом» через об'єктивні недоліків, які заважають швидкому продажу. Але завжди варто пам'ятати, що на кожен товар знайдеться свій покупець.

Які квартири вважаються неліквідними

Найчастіше під це поняття підпадають квартири, в яких є яскраво виражені мінуси, що відлякують покупців.

У їх числі квартири:

  • Запущені, після пожежі;
  • В старому будинку;
  • На першому поверсі;
  • Що є сусідами з комерційними підприємствами;
  • Поруч з гучними сусідами, маргіналами, неохайними любителями тварин;
  • З дерев'яними перекриттями;
  • З неузаконеним переплануванням;
  • Розташовані на торці будинку;
  • Що знаходяться в несприятливому районі, з низькою транспортною доступністю;
  • З вікнами у двір-колодязь, видом на промзону, кладовище;
  • З вікнами на південь в регіонах з жарким кліматом;
  • Розташовані поруч із залізницею, аеропортом;
  • Без балкона
  • Є і ще один проблемний тип квартир - коли є темні моменти з юридичної сторони. Однак, як правило, власники намагаються їх приховати. Зараз же мова йде про варіанти, коли товар постає перед потенційними покупцями особою і всі недоліки відмовляються на увазі. В цьому випадку можна застосувати кілька методів, що сприяють продажу.

Хороша знижка

Очевидний і найефективніший рада. Всі продавці хочуть виручити за свою власність максимальну суму, не хочуть торгуватися, при цьому не орієнтуються в ситуації на ринку нерухомості. В цьому випадку квартира може продаватися роками з мінімальною кількістю переглядів. Якщо власник не поспішає з продажем, то такий об'єкт принесе ріелтору лише головний біль.

У цьому випадку завдання професійного агента з нерухомості - переконати власника знизити ціну. Можна запропонувати йому експеримент: знизити ціну в оголошенні і подивитися, наскільки серйозно збільшиться обсяг дзвінків і переглядів. Це покаже продавцеві реальну вартість його нерухомості.

Наступний аргумент - інфляція. З кожним місяцем простою через це негативного економічного чинника квартира буде ставати все дешевше. Останнім часом ринок нерухомості вкрай нестабільний. Ціни на настільки неліквідні квартири навряд чи серйозно збільшаться, а ось ринок новобудов і хороших об'єктів на «вторинці» точно піде вгору.

Прибирання квартири

Прибирання потрібна будь-якій квартирі, яку планують продавати. Однак, якщо мова йде про запущених квартирах з купою мотлоху або пережили пожежу, потрібно більш глобальне втручання. Робити капітальний ремонт не треба, але ось максимально приховати сліди розрухи доведеться. Якщо серйозних пошкоджень в квартирі немає, можна витратитися на косметику: просто переклеїти шпалери і перестелити лінолеум - вже буде набагато краще.

З згорілої квартири необхідно винести всі залишки меблів, по можливості зняти залишки шпалер і підлогового покриття, винести сміття, добре і регулярно провітрювати приміщення. У разі, коли приміщення вже пустує, потрібно умовити власників винести всі меблі, так як вона теж просякнута неприємним запахом. Підлоги і стіни варто продезінфікувати, викликавши спеціальну службу.

Якщо ж мешканці ще живуть в такій квартирі, можна обмежитися лише останнім пунктом, а також максимально ретельно забратися і вивезти тварин. Ріелтор повинен пояснити власнику, що така нерухомість буде продана набагато дешевше, ніж аналогічні варіанти з ремонтом.

Аргументи на рівні співрозмовника

Часто клієнти не хочуть купувати квартири, в яких хтось помер, пояснюючи це поганою енергетикою. У цьому випадку не треба крутити пальцем біля скроні: краще сказати, що ауру можна почистити - для цього теж є фахівці. Варто нагадати, що ніхто достеменно не знає, що відбувалося тут раніше. Можливо, сотню років тому навіть на місці самого елітного нині будинку знаходилося кладовище або ще щось страшне. Якщо ж клієнт сам не питає про смертях в квартирі, краще і не говорити.

Видимість попиту

Багато покупців, як і продавці, погано орієнтуються на ринку нерухомості. Особливо коли мова йде про таких складних об'єктах: мало хто може точно назвати реальну вартість такої квартири і розмір знижки. Тому може спрацювати ефект підвищеного попиту: якщо покупець побачить, що об'єкт користується популярністю і у інших людей, він сам зацікавиться цим варіантом більше.

Для цього ріелтор може організувати масовий перегляд в один день: призначати час огляду квартири з кроком в 15-20 хвилин. Так потенційні покупці будуть бачити один одного і у них створиться враження, що об'єкт популярний. Це ще й заощадить час агента. А ось колективні перегляди, коли різні покупці приходять одночасно, не настільки ефективні. Вони будуть вказувати на одні і ті ж недоліки, називати схожу суму, яку готові заплатити за такий варіант.

Мінуси - в плюси

Якщо грамотно проаналізувати потенційну аудиторію клієнтів, практично будь-який мінус квартири можна перевести в плюс. Наприклад, жителі теплих регіонів не люблять квартири на сонячній стороні. А ось для приїжджих, які і їдуть на південь за теплом і сонцем, це буде тільки плюсом. Кутові квартири - відмінний варіант для тих, хто втомився від сусідів. Варіанти без ремонту - прекрасний привід для нових мешканців зробити власний. Перший поверх хороший для сімей з дітьми та людей похилого віку.

Про неочевидних недоліки, наприклад шумі від проспекту або розташованого поблизу аеропорту, краще взагалі не говорити. Якщо для власника це було проблемою, нові мешканці можуть знайти насолоду в шумі нічного міста і романтику у злітають літаках. Розкажіть про плюси квартири, а негативні моменти переведіть в позитивні: знайдуться люди, яким в нерухомості важливі саме ці аспекти.

Увага до деталей

Оскільки мінуси складної квартири треба максимально замінити плюсами, ріелтору варто провести серйозну підготовчу роботу. Прогулятися по району і знайти всі його плюси: розповісти потенційним покупцям про відмінну поліклініці або славиться відмінниками школі, розташованому поруч басейні або прекрасному салоні краси. Щоб закріпити позитивне враження, варто налагодити відносини з найближчими сусідами і консьєржем: часто покупці опитують і їх.

Важливо і сам об'єкт уявити в найкращому світлі. Перед переглядом краще прийти заздалегідь і озирнутися. Якщо в квартирі суєту створюють діти, домашні вихованці або сторонні, попросити всіх прогулятися. Неприємний запах можна замаскувати, провітривши і зваривши каву: його можна буде запропонувати покупцям, що створить приємне враження.

Головне правило при продажу неліквідних квартир - пошук нестандартних рішень. За підтримки власника і його згоді з експертною думкою ріелтора щодо ціни, навіть складні варіанти продаються набагато швидше.

Коментарі

Цей Сайт використовує файли cookies для більш зручної роботи користувачів з ним. Продовжуючи будь-яке подальше використання Сайту, Ви погоджуєтеся з цим. Більш детальна інформація доступна в Політиці використання cookie

Зрозуміло
Аукціон закінчено
хвилин
секунд
Вибрано
Додати
Аукціон закінчено
Приховати параметри
Всі параметри
Ви дійсно хочете видалити сторінку?